Jiří Oberfalzer se zaměří na dopravu v regionu
Novým senátorem nejen pro obyvatele Berounska a Hořovicka je pro dalších šest let dvaašedesátiletý Jiří Oberfalzer (ODS). Zkušený politik měl v počtu získaných hlasů nad protikandidátem Bohumilem Stibalem (ANO) značnou převahu.
Zdroj: http://berounsky.denik.cz/zpravy_region/jiri-oberfalzer-se-zameri-na-dopravu-v-regionu-20161016.html
Byl jste zvolen už potřetí senátorem, na co se v novém volebním období chcete zaměřit?
Na totéž, co předtím. Na rozumný legislativní systém. Bez přemrštěných regulací, registrací a byrokracie. To je podle mne stále aktuálnější problém. A samozřejmě i na to, abychom nepřijímali zbytečné zákony, které buď někomu přihrávají byznys a nebo ho někomu komplikují.
Volební období pro senátora je šest let. To je dlouhá doba. Máte na ni nějaký svůj konkrétní cíl?
Cíl na šest let nemám. Za tuto dobu budou minimálně dvoje volby, takže se dvakrát zcela změní vláda a dlouhodobé cíle se odvíjejí od toho, jaká je vládní koalice. Jinými slovy, jaké výzvy před nás předloží. Nicméně zcela bezprostřední cíl mám jeden. Na jaře jsem v senátu prosadil návrh novely služebního zákona, který dovoluje jakýsi pardon na vzdělání i pro zaměstnance na nejnižších pozicích. Stávající podoba zákona ho promíjí jen těm ve vyšších pozicích. Nyní budu usilovat o to, abychom tuto změnu prosadili. V novele zákona by se bral ohled na délku praxe a také na věk. Jak daleko mají pracovníci do důchodu.
Čeká vás třetí volební období, takže s dá říci, že už máte v roli senátora bohaté zkušenosti. Pamatujete si ještě na své pocity, když jste se ucházel o křeslo v senátu poprvé?
Nejprve bych začal atmosférou. V roce 2004 byla ODS na vrcholu. Nechci to podceňovat, ale v té době byly ty volby jednoznačné. Šest let na to se ODS blížila ke dnu a v podobě TOP 09 jí vyrostla velká konkurence. Takže moje protikandidátka, paní Věra Kovářová, tak byla velmi tvrdým soupeřem. Poměr mezi ODS a TOP O9 byl v můj neprospěch. Nyní pro mne byly volby do senátu také velmi napínavé. Do prvního kola senátních voleb se přihlásilo hodně silných kandidátů. Pan Holásek vstoupil do hry velmi nenápadně, ale postupem času už byl hodně nápadný. Jeho kampaň byla tak masivní, že všichni očekávali, že postoupí do druhého kola. ANO si ale vydobylo silnou pozici, která se jasně projevila v krajských volbách. Logicky s tím souvisí, že pan Stibal postoupil do druhého kola. Takže z hlediska snadnosti a obtížnosti byly tyto senátní volby nejobtížnější.
A co Letorosty pane senátore? Budete v jejich pořádání pokračovat i v tomto volebním období?
Já bych strašně rád. Ale záleží to hlavně na tom, jestli se mi podaří získat peníze. Jsem defakto jako jediný donátor, kdo se peníze na tuto akci snaží obstarat. Cítím, že to nebude jednoduché. Rok od roku je to těžší. Vždy jde o velký otazník. Budeme zvažovat finanční možnosti a jestli jsme ještě schopní zajistit program, který by byl pro návštěvníky zajímavý. Když jsme s Letorosty začínali, tak podobných festivalů v okolí moc nebylo. Mezitím ale vyrostly velké festivaly, třeba Hrady, které se odehrávají na Točníku, a které mají velké sponzory. Tyto festivaly mají dvojnásobné až trojnásobné rozpočty.
Na ně ale lidé musí zaplatit vstupné.
To ano, my máme ale se vstupným špatné zkušenosti. Kdybychom chtěli vybírat vstupné, museli bychom změnit místo konání festivalu. Několik set lidí nám totiž pokaždé zůstávalo za plotem, kde slyšeli a kam si přinesli i své lahváče. My jsme tak o tento velký počet návštěvníků přicházeli. Proto jsme přešli na model zdarma. V Letorostech bych ale chtěl velmi rád pokračovat, je to moje dítě. Založil jsem je hned ten další rok potom, co jsem se stal senátorem. V roce 2005.
Roky už máte trvalé bydliště v Králově Dvoře. V tomto městě jste i místostarostou. Co by jste v příštích šesti letech chtěl jako senátor v tomto městě zlepšit?
Jako senátor bych se chtěl angažovat v otázkách dopravy. Chystají se zde velké úpravy silnice v Plzeňské ulici a dalších. To bude mít velký dopad na fungování obou měst, protože se dočasně zcela změní doprava. Dalším vážným problémem je oprava silnice ve směru na Jarov. Protože tam hrozí zavření mostu přes trať. A to by vlastně odřízlo Tetín a některé části Berouna. Lidé by pak museli absolvovat velkou až dvacetikilometrovou objížďku. Takže se chci zaměřit na tyto problémy a najít pro ně nejvhodnější řešení.
Zdroj: http://berounsky.denik.cz/zpravy_region/jiri-oberfalzer-se-zameri-na-dopravu-v-regionu-20161016.html
(Berounský deník)